Γιατί
η Εκκλησία εορτάζει
την
Ανάληψη του Ιησού Χριστού;
Η
Εκκλησία μας εορτάζει τη μεγάλη Δεσποτική
εορτή της Αναλήψεως του Ιησού Χριστού.
Για αυτήν ακούμε στη θεία
Λειτουργία: «Και ανελθόντα εις τους
ουρανούς και καθεζόμενον εκ δεξιών του
Πατρός».
[...]Ποιά
είναι λοιπόν στο μυστήριο της θείας
οικονομίας η σημασία της θείας Αναλήψεως;
Γιατί δηλαδή η Εκκλησία εορτάζει την
Ανάληψη του Ιησού Χριστού και τί σημασία
έχει αυτή η εορτή για την πίστη μας;
Γιατί
όλες οι εορτές της Εκκλησίας αναφέρονται
στα ιερά πρόσωπα και γεγονότα του
μυστηρίου της θείας οικονομίας. Μυστήριο
της θείας οικονομίας είναι όσα έκαμε
και κάνει η ανερμήνευτη βουλή του Θεού
για τη σωτηρία του κόσμου και του
άνθρωπου. [...]
Για
τη σημασία της θείας Αναλήψεως μας
ομιλεί η Εκκλησία μέσα από τους ύμνους
που ψάλλουμε.
«Αναλήφθηκες
με δόξα, Χριστέ ο Θεός μας, αφού πρώτα
χαροποίησες τους μαθητές με την υπόσχεση
πως θα στείλεις το Άγιο Πνεύμα κι αφού
εκείνοι, με την ευλογία που τους έδωσες
βεβαιώθηκαν ότι συ είσαι ο Υιός του
Θεού, ο Λυτρωτής του κόσμου». (Απολυτίκιο)
«Αφού
τέλειωσες όσα ήταν να γίνουν για τη
σωτηρία μας κι αφού ένωσες τα επίγεια
με τα ουράνια, αναλήφθηκες με δόξα,
Χριστέ ο Θεός μας. Καθόλου όμως δεν
χωρίστηκες από μας, αλλά μένεις μαζί μ’
εκείνους που σε αγαπούν και τους
βεβαιώνεις ότι εγώ είμαι μαζί σας και
κανένας δεν μπορεί να σας βλάψει».
(Κοντάκιο)
Αυτά
τα δύο τροπάρια, μαζί με όλα τα άλλα
βέβαια που ψάλλουμε σήμερα, μας εξηγούν
και μας λένε τι είναι η εορτή της
Αναλήψεως. Μας λένε πρώτα ποιός είναι
αυτός που αναλήφθηκε, πώς και πότε
αναλήφθηκε και γιατί αναλήφθηκε.
Αυτός
που αναλήφθηκε είναι ο Χριστός ο Λυτρωτής
του κόσμου. Αναλήφθηκε, όταν με τη
διδασκαλία του, με τα θαύματα του, με το
σταυρικό θάνατο και την Ανάστασή του,
τέλειωσε το έργο της θείας οικονομίας
για τη σωτηρία του κόσμου. Αναλήφθηκε
με δόξα, έδωσε την υπόσχεση πως θα στείλει
το Άγιο Πνεύμα και βεβαίωσε πως πάντα
είναι μαζί μας, όταν τον πιστεύουμε και
τον αγαπάμε. Ο Ιησούς Χριστός, ο Υιός
του Θεού έγινε άνθρωπος, χωρίς να πάψει
να είναι Θεός, πήρε πάνω του την
ανθρώπινη φύση κι έγινε Θεός και άνθρωπος,
Θεάνθρωπος, και ως Θεάνθρωπος αναλήφθηκε
στους ουρανούς. Η ανάληψη δηλαδή είναι
το ανέβασμα του ανθρώπου στους ουρανούς.
Εκεί τώρα ο Θεάνθρωπος Σωτήρας και
Λυτρωτής του κόσμου κάθεται στα δεξιά
του Θεού Πατέρα και «εντυγχάνει υπέρ
ημών», δηλαδή είναι κοντά και μαζί με
όλους, που τον πιστεύουν και τον αγαπούν.
Και ευλογεί όλους εμάς, όπως τον είδαν
οι Απόστολοι να τους ευλογεί και να
αναλαμβάνεται στους ουρανούς. Αμήν.
Μητροπολίτου Σερβίων και Κοζάνης
+Διονυσίου
από το βιβλίο «Ο λόγος του Θεού», τ. Β΄
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου